November 22, 2008

mungkir bahagia....


Pagi tadi, masa dalam perjalanan menuju ke bangi sempat mendengar lagu dari nyanyian penyanyi hazami bertajuk "mungkir bahagia".Lagu ini terkenal sekitar tahun 2007, pada saya industri muzik tanahair menampakkan sinar pada tahun tersebut kerana banyak lagu -lagu yang berkualiti dilahirkan dan mampu bersaing dengan irama sengau-sengau penyanyi dari seberang.Lirik lagu 'Mungkir Bahagia" agak menarik walaupun saya bukan seorang yang suka menaakul lirik sesuatu lagu terutama yang jarang saya dengar.Selepas dari berkumandangnya lagu tersebut secara perlahan-perlahan(dalam kereta sambil memandu)saya cuba mengingati semula lirik lagu tersebut walaupun tongggang terbalik.....naik syok pulak sehinggalah sampai ke destinasi tujuan, sy masih menyanyi kecil dan berjalan keluar dari kereta..........."Sayang ku mungkir pada kejujuranmu"wah suara siapa pulak yang menyanyi pagi2 ni .suara ni datangnya dari arah satu taman yang dipenuhi lanskap yang indah....saya pergi mendekati suara tersebut.......oh tidak!!!!! satu mamat indon tgh layan perasaaan sambil tunggu rakan sekerja datang untuk menyelesaiakan kerja membina siar kaki di taman tersebut, saya hanya mampu senyum dan meneruskan perjalanan...

No comments: