February 28, 2009

BULI.....APA LAGI HANTAR MASUK PENJARA LA...

Sebentar tadi, menyirap pulak darah saya tatkala tengok satu budak dipukul oleh 5 orang atau lebih disalah sebuah sekolah berasrama disarawak..buletin utama ada menyiarkan...lepas ni kita tak tahu samaada kes ni ada perkembangan atau tidak, saya menyarankan pihak kerajaan usah lagi berlembut dengan kaki buli disekolah /asrama ni yang sebenarnya berani pukul sambil pakai seluar dalam yang koyak tang "tutt" dan buli.mengikut laporan buletin utama, tayangan peristiwa tersebut ada dalam you tube..minta pihak berkuasa tangkap sahaja dan sumbat dalam penjara jangan berlembut lagi dengan kaki buli yang akhirnya nanti menjadi pembuli dan kaki pukul masyarakat bila dah terbiasa memukul/membuli.Apa akan jadi kalau peristiwa ini berlaku pada anak,adik,abang, kakak,anak penakan, suku sakat, sepupu,dua pupu,anak buah kita, bakal ipar kita senang cakap mereka yang kita sayangi dan kenali takkan kita nak senyum dan biarkan si "kaki buli biul" ni terlepas tidak terima kesan buruk dari perbuatan mereka."AKU ANTI KAKI BULI"

5 comments:

MR. TARANNUM said...

budak -budak skrg dh tunjuk lagak..konon samseng la bila dpt pukul org.. aku cadangkn dorang nie disatukan dlm satu program dinamakan "kami samseng" biar kita tgk sape yg paling samseng skali.. tapi pengalaman aku lah masa zaman skolah asrama dulu... budak² samseng ni akan insaf jugak bila dh tinggalkan zaman skolah nanti.. aku ada kenal sorang kawan nie.. kt skolah punya la samseng siap digelar "taiko samseng" tapi bila dh tinggalkan zaman skolah dia dh jadi alim... kebanyakkan mcm tu la..

**( aku dulu jadi pengawas, Ketua Koperasi, imam pun pernah... mcm gila jawatan plak aku nie..)

MR. TARANNUM said...

hantar bagi makan jerung jer leh tak?

D'ACCORD said...

hantar pi palestin ok tak?

APPLE PIE said...

mr tarannum dan accord,
semua saranan saya sokong tanpa berbelah bagi.

Nida said...

ada lagi idea....apa kata hantar ngaji kat rumah mr. Tarannum, sure insaf bebudak ni dengar tok guru ngaji